Kedi ve ya Köpeklerde Ağız Kokusuna neden olan sebepler aşağıdaki gibi sıralanabilir:

Diş taşı
Dişte oluşan çürük
Gingivit( diş eti yangısı)
Ağız içinde oluşan yaralar
Ağız içindeki iltahaplanmalar
Böbrek rahatsızlıları
Şeker Hastalığı Ağız kokusu nedenlerindendir.
Kedi ve Köpeklerde Diş taşı ya da Tartar:
Dişler ile diş etleri arasına mineral ve besin artıklarının birikmesi ile ortaya çıkar. Bazen metabolizma hastalıkları ile bağlantılı olarakta şekillenebilir. Dişin yüzeyi sarı kahve tonlarında anormal bir renge dönüşür. Bazen o kadar çok diş taşı olur ki kedi veya köpeğinizin diş kaybına sebep olabilir. Aynı zamanda yoğun diş taşı sebebiyle kedi ve köpeklerde diş eti problemleri de ortaya çıkabilir.

Kliniğimizde kavitron ile ağrısız bir şekilde diş taşı temizliği yapılmaktadır.

Kedi Köpek Diş Etindeki Yangısı (Gingivitis):
Kedi ve köpeklerde diş etinin şişip kızardığını gördüğünüzde bu gingivit demektir. Kedi ve köpeklerde diş eti yangısının oluşma nedeni ise viral rahatsızlıklar, sistemik hastalıklar,ağıza yabancı cisim batması, diş kırılması, çürük ve diş taşlarıdır

Kedi ve Köpeklerde Diş Kökü İltihabı veya Apsesi (Periodontitis) :
Kedi ve köpeklerde diş taşı oluştuktan sonra gingivit meydana gelir gingivit sonucunda diş etleri geri çekilir ve diş kökü iltahabı şekillenir. Diş kökü iltihabı kedi ve köpeklerde çiğneme ve beslenmesinde zorluklar, dişlerde ağrı, diş kökünde fistül, ağızda koku gibi problemlere ve diş kayıplarına neden olabilmektedir.

Yavru kedi ve köpeklerde diş değişimleri döneminde ortaya çıkan bozukluklar. Yavru kedi ve köpeklerde 3. ve 7. aylar arasında süt dişleri dökülüp, yerini kalıcı dişler alır. Diş değişim sırasında bazen kalıcı dişler çıkarken süt dişleri dökülmez yerinde kalır ve çıkan kalıcı dişlerin sağlıksız çıkmasına sebep olur. Bu tip bozuklular yaşayan kedi ve köpekler için veteriner kliniğimizde hemen kontrolleri sağlanarak, gereken müdahale yerine getirilmektedir.